Průzkum společnosti B-inside dokazuje, že firmy, které během předešlé recese nadále aktivně komunikovaly skrze marketingové kanály, vyšly z krize o 91 % lépe a s vyšším ziskem, než podniky, které na marketingové aktivity rezignovaly. Proto jsme pro vás připravili pět návodných tipů, jak zvládnout sociální sítě v krizovém období.

Ukažte zákulisí

Lidé milují senzaci a navíc jsou přirozeně zvědaví. Kouknout se do “soukromí” jejich oblíbené restaurace, kam se standardně nedostanou, je pro ně tedy při nejmenším atraktivní. Sledovat, jak jsou jejich oblíbená jídla v kuchyni připravována, je kromě zábavné podívané i důkazem o precizní práci všech zaměstnanců kuchyně. Je pak úplně jedno, jestli se váš podnik soustředí na fine dining nebo jste tradiční česká pivnice – fanoušky vaší restaurace bude zajímat přesně to, na co k vám chodí nejraději. Nechte vašim zákazníkům doslova nakouknou pod pokličku!

Buďte konzistentní

Buďte konzistentní a nedělejte zásadní změny ve vašem konceptu. Držte se toho, co vám do teď fungovalo: pokud je tedy vaším nejprodávanějším pokrmem svíčková, nezačínejte s vietnamskou kuchyní.  Zachovejte si identitu a místo na trhu, fanoušci si vás spojí, lépe zapamatují a odliší od konkurenčních podniků. A když to půjde, pokuste se do online komunikace propsat třeba i interiér podniku.

marketing pro restaurace

Ukažte své zaměstnance

Ukažte, že za vaší prací stojí lidé, ne stroje! Když budete pravidelně představovat  zaměstnance, přidáte do vaší komunikace lidskost a emoce, které v dnešních dnech lidé hledají nejvíce. Poodhalte silné stránky personálu nebo klidně ukažte trochu z jejich soukromí a oslavte s nimi třeba narozeniny nebo pracovní jubilea. Dejte hostům vědět, s kým se u okénka potkají, nebo kdo jim dnes jídlo v kuchyní připraví. Zákazníci nechtějí podporovat anonymní značky, ale podniky se srdcem a tváří.

Využijte obsah vašich hostů

Sdílí hosté fotografie jídel z vaší restaurace? Sdílejte tyto příspěvky pravidelně na svých sociálních sítích, přidejte osobní vzkaz, poděkování, nebo je u příspěvku rovnou označte. Obsah, který tvoří ostatní uživatelé, je nejlepší forma reklamy – kromě toho, že získáte hezký vizuál současně obsah personalizujete a navazujete se zákazníky nový virtuální vztah!

Vyhlašte soutěž

Vyhlašujte soutěže – budťe kreativní, hraví a aktivní! Nebojte se zapojit své zákazníky a nalákat ty nové! Lidé rádi soutěží, chlubí se a překonávají vlastní limity. Co třeba soutěž o nejhezčí home-made servírování vašeho jídla z dovážky? Nebo vymyšlení nového originálního názvu vašeho signature drinku? Odměnou mohou být slevové kódy, doručení zdarma nebo třeba sladká tečka na účet podniku!

Nejste si úplně jistí, co s vaším profilem na sociálních sítích? Ozvěte se, rádi to s vámi zdarma probereme. Stačí vyplnit tento formulář!

Grason - kvalitní personál, kdykoliv po ruce.