Více či méně oprávněný strach, který ovládl většinu společnosti, silně zasahuje do všeho, co děláme. Mimořádná opatření vlády v kombinaci s masivním mediálním pokrytím pandemie koronaviru vyústily v kolektivní paniku a daly vzniknout neustálým obavám nejen o naše vlastní zdraví, ale hlavně o zdravotní stav našich blízkých. Rychlost a podoba návratu k normálnímu životu tak nejsou ovlivněny pouze striktními vládními nařízeními, ale i vlastním úsudkem a emocemi. Nikdy nebylo více zapotřebí zachovat chladnou hlavu a k situaci se postavit racionálně a prakticky. Máme pro vás pár tipů, jak dát zákazníkům i zaměstnancům najevo, že o ně chcete pečovat, dát jim stabilitu, ujistit je o jejich bezpečí a nabídnout jim řešení formou otevřené a jasné komunikace a dostatku preventivních opatření.

10 preventivních opatření, která můžete zavést

1. Ukažte personálu, že vám na něm záleží – měřte mu teplotu, vybavte jej ochrannými pomůckami, usnadněte mu manipulaci s pracovním náčiním. Starbucks budou například nově instalovat plexiskla, podobně jako v lékárnách! Vemte si z nich inspiraci a zamyslete se, co se hodí pro vaší provozovnu.

2. Akcentujte zaměstnancům, že jakmile zaznamenají jakékoli příznaky nemoci, nemají chodit do práce. Toto opatření je v zájmu jich samotných, jejich kolegů i celého podniku.

3. Pokuste se eliminovat vše, čeho se zákazníci dotýkají. Papírová menu napište křídou nebo fixou na tabuli či zeď, solničky nahraďte jednorázovými sáčky se solí, ručníky vyměňte za papírové utěrky.

4. Zvětšete rozestupy mezi stoly.

5. Oddělte zanášení jídel od debarasu. Odnášené nádobí může být kontaminované a nemělo by se tedy objevovat ve stejných rukách jako to, které nesete ke stolu.

6. Přikrývejte jídlo, než ho donesete na stůl. Snížíte tak riziko, že jej doručíte kontaminované.

7. Zabalte příbory do jednorázových obalů, případně do látky, kterou po každém použití vyměňte a následně vyvařte či vydezinfikujte.

8. Upravte menu ve prospěch jídel s sebou a vybírejte recepty, které se snadno servírují a vydrží déle čerstvé –  ať už obědy, saláty nebo svačiny.

9. Preferujte bezkontaktní platbu kartou před hotovostí a nahraďte papírové účtenky těmi elektronickými od Qerko.cz

10. Komunikujte se zákazníky. Najděte v provozovně místo, kam napíšete, co vše pro jejich bezpečnost děláte, buďte aktivní i na sociálních sítích. Některá opatření budou vidět na první pohled, něco však zůstává konzumentům skryté. Nenechávejte si to pro sebe a dejte zákazníkům pocit bezpečí a informovanosti.

Čím dříve získáte důvěru vašich klientů, tím rychleji se k vám naplno vrátí. Zvyšujete tak pravděpodobnost, že se váš business postaví zpátky na nohy. Nikdy není příliš brzy začít s přípravami!

Máte další nápady? Napište nám na info@grason.cz. Rádi budeme sdílet další inspiraci.