x

Grason menu Grason menu

Uberizace gastronomie jako nástroj k úspoře nákladů.

Gastronomie a pohostinství právě prochází tichou revolucí. Mění se chování zákazníků a restaurace na to musí reagovat. Provozní restaurací zjišťují, že zaměstnávat velký tým není dlouhodobě udržitelné a do světa pohostinství se dostává trend takzvané “uberizace personálu”.

Sdílejte na:
Uberizace gastronomie jako nástroj k úspoře nákladů.

Gastronomie a pohostinství právě prochází tichou revolucí. Mění se chování zákazníků a restaurace na to musí reagovat. Provozní restaurací zjišťují, že zaměstnávat velký tým není dlouhodobě udržitelné a do světa pohostinství se dostává trend takzvané “uberizace personálu”.

Provozní podniku si dlouhodobě na hlavní pracovní poměr drží jen ty opravdu nejlepší zaměstnance, ke kterým si pravidelně přes obědy a večeře najímají brigádníky na jednorázovou výpomoc. Díky tomu, že jejich spolupráce trvá jen pár hodin a je podle toho i ohodnocena, podnik výrazně ušetří náklady. Například Jiří Kilián, provozní z Pivovaru Lužiny říká: “Za současné situace jsme snížili stav o jednoho číšníka a vykrýváme to směnami z Grasonu navíc. Ušetříme tak 4 hodiny denně. Tuto formu uberizace personálu používá již přes 300 podniků a jako přivýdělek jí využívá téměř 4 000 lidí.

“Ušetřete náklady za prostoje stálého personálu, 1 ušetřená hodina denně znamená úsporu 4500 Kč za měsíc.”

Jak si najít personál přes mobilní aplikaci?

Právě mobilní aplikace Grason rychle a snadno propojuje flexibilní personál s restauracemi. Prvního zájemce o jednorázovou brigádu získá provozní do 20 minut. Stačí, když vypíše směnu, ve které uvede, v jakém čase a na jaké pozici potřebuje výpomoc. Aplikace uveřejní směnu a rozešle notifikace všem relevantním brigádníkům přímo do jejich telefonů. Z přihlášených zájemců si provozní vybere podle ceny, hodnocení od ostatních manažerů a zkušeností. Jakmile provozní výběr brigádníka na směnu potvrdí už se o nic nemusí starat. Aplikace pošle SMS s detaily o potvrzené směně i ji den dopředu připomene. Aby se brigádník opakovaně vracel zajistí funkce “Oblíbení“. Takto označený brigádník se o každé nové směně podniku dozví jako první a navíc má přednostní právo na přihlášení na směnu. 

“Za současné situace jsme snížili stav o jednoho číšníka a vykrýváme to směnami z Grasonu navíc. Ušetříme tak 4 hodiny denně.”

Jiří Kilián, provozní z Pivovaru Lužiny

Doba se zkrátka mění a pohostinství prochází změnou. Flexibilní úvazky jsou trend, o který je zájem.

Přidáte se? Klikněte a stáhněte si Grason do svého telefonu. Registrace zdarma!

Sdílejte na: